Shkruan: Asden Bytyqi
Termi me i keqkuptuar e pak i njohur juridik ne shtetin tone nga zyrtaret tane publike eshte laicizmi.
Zyrtaret tane te larte, duhet ta dijne se nje shtet laik ngritet mbi disa vlera dhe parime te fuqishme, sikurse: te drejtat e njeriut, barazia, sundimi I ligjit, demokracia.
Synimi I barazise na thote qe te lejojme bartjen e shamise ne te gjitha vendet.
Synimet e sekularizmit jane neutraliteti i institucioneve perballe te gjitha besimeve dhe maksimumi i mundshem i lirise fetare.
Laicizmi si sistem ligjor dhe politik synon vendosjen e distances ne mes fese dhe shtetit. Ajo synon sekularizimin e institucioneve, e jo individeve.
Charles Taylor thote se respektimi i barazise morale te individeve dhe mbrojtja e lirise se ndergjegjes dhe fese perbejne dy synime madhore te laicitetit sot, ne nje shoqeri ne te cilen nuk ka konsensus mbi botekuptimet fetare dhe filozofike, shteti duhet te jete shtet i te gjithe qytetareve dhe perballe laramanise se besimeve me te gjitha format e manifestimit te besimit, te jete neutral dhe i paanshem.
Ne vendet perendimore shteti anon nga besimet fetare te cilat perbejne shumicen dominuese, por ne emer te barazise respekton te gjitha te drejtat e besimeve te tjera pakice. Kurse ne shoqerine tone shteti cenon te drejtat themelore te besimit fetar qe perben shumicen.
Bartja e shamise eshte nje akt individual i shprehjes se botekuptimeve morale te cilat i ndjek individi, i cili akt nuk ka asnje influence mbi institucionin publik dhe se nuk e bene institucionin me pak fetar, apo me shume fetar, sec ka qene paraprakisht.