Sot ka filluar muaji i shenjtë i Ramazanit, pra sot dita e parë ku besimtarët myslimanë për 30 ditë do të agjërojnë dhe do përmbushin një nga pesë obligimet shtyllë të fesë islame, shkruan Kosova Post.
Ramazani për ne e shumë shtete të tjera ka filluar sot, por jo në të gjitha vendet fillon njësojë, duke marr parasysh vëzhgimet pamore të Hënës së re.
Çdo besimtar myslimanë në këtë muaj të shenjtë Ramazani do të agjërojë nga agimi deri në muzg, si sakrificë ndaj Zotit.
Ka disa rregulla që duhen ditur për nisjen e muajit të agjerimit, i cili zgjat 29 ose 30 ditë.
1.Çfarë do të thotë agjerim?
Agjërimi fillon në agim dhe mbyllet në muzg. Gjatë kësaj periudhe ndalohen ushqimet dhe pija, qëndrohet larg veseve e mëkateve siç janë pirja e duhanit, betimi, gënjeshtra, të qenit mizor dhe egoist. Duhet shmangur lufta dhe mosrespektimi, Marrëdhëniet seksuale gjithashtu ndalohen gjatë orëve të agjerimit.
Agjërimi shkon çdo ditë mes një vakti para agimit (i njohur si syfyr) dhe një vakt pas perëndimit të diellit (iftar).
Të gjithë të rriturit meshkuj dhe femra (që do të thotë dikë që ka pësuar fazën e pubertetit) duhet të marrin pjesë në agjërim.
Ka përjashtime. Kushdo që është i sëmurë ose udhëton gjatë Ramazanit dhe që nuk merr pjesë në agjërim, duhet t’i bëjë ditët e agjërimit më vonë.
Gratë që janë shtatzënë, me menstruacione ose ushqejnë fëmijën me gji nuk duhet të agjërojnë. Nëse e nisni periudhën tuaj gjatë agjërimit të Ramazanit, agjërimi është i prishur dhe duhet të kompensoni më vonë.
Të moshuarit dhe të sëmurët kronikë (përfshirë diabetikët) përjashtohen nga agjërimi, së bashku me të sëmurët rëndë mendorë. Mjekët mund të japin këshilla nëse jeni të aftë dhe mjaft mirë për të agjëruar.
ta me kushte të përhershme shëndetësore, por që kanë mundësi, ndihmojnë të varfërit që të kompensojnë në këtë mënyra, pa agjëruar.
- Në rast se nuk ke mundësi të kompensosh ditët e humbura dhe më pas bëj sadakah.
Kur dikush nuk mund të agjërojë në Ramazan dhe nuk mund të kompensojë ditët e humbura më pas (për shembull, për shkak të të qenit i moshuar ose për shkak të shëndetit të sëmurë, grave që janë shtatzënë, ushqyerjes me gji ose menstruacioneve), atëherë ata duhet të paguajnë për dikë që të ushqehet . Kjo njihet si sadakah.
Kaffarah (që do të thotë ‘pendesë’) është kompensimi që duhet të paguani nëse me dashje ke humbur ose thyer një agjërim në muajin e Ramazanit pa ndonjë arsye të vlefshme. Për të shlyer këtë, ai që e ka bërë duhet të agjerojë për 60 ditë rresht.
Agjërimi është ende i vlefshëm nëse prishet pa dashje kur dikush ha apo pi në një moment të harresës, ose nëse janë të detyruar ta bëjnë këtë.
Agjërimi është thyer nëse e bën veten të vjellësh qëllimisht, por jo nëse bëhet papritur ose pa dashje. Mos e gëlltisni të vjellën se kjo do të thyejë agjërim.
Nëse keni marrëdhënie seksuale gjatë agjërimit, atëherë ju keni thyer agjërimin dhe duhet të kryeni kaffarah (shih nr. 9 më lart).
Fëmijët para lindjes nuk janë të detyruar të agjërojnë, por disa prej tyre e bëjnë atë për disa ditë ose pjesë të ditëve, për t’u stërvitur në gatishmëri për Ramazanin si një i rritur.
Ju mund të lani dhëmbët dhe të pastroni gojën, por nuk lejohet të gëlltisni ujin, ose do ta zhvlerësoni agjërimin.
Mund të notoni dhe të laheni në dush për aq kohë sa ju nuk gëlltitni ujin.
Nëse keni nevojë për injeksione për arsye mjekësore, është krejtësisht e pranueshme të vazhdoni këto dhe agjërimi nuk do të thyhet.
Aksidentalisht gllabërimi i ushqimit ose pluhurit (si grimcat ajrore të miellit të skuqur) ose pështyma juaj nuk do të zhvlerësojnë agjërimin. Ju gjithashtu mund të shijoni ushqim me qëllim, për shembull nëse kontrolloni erëza kur përgatitni një vakt për iftarin më vonë, për aq kohë sa ju nuk e gëlltitni ushqimin.
Ju nuk duhet të jeni në gjendje të “janabës”. Ky është një term islamik që nënkupton papastërti pas seksit, derdhjes ose përfundimit të ciklit menstrual.Persona që janë në këtë gjendje duhet të lahen që të bëhen ritualisht të pastër dhe të marrin pjesë në agjërimin dhe lutjet e Ramazanit ditën tjetër. Ritualet e pastrimit të plotë të trupit që duhet të ndërmarrin njihen si ‘ghusl’.